Buku terbesar mengenai alam terbentang luas di hadapan mata kita... dan ia tertulis dalam bahasa matematik - Galileo

Wednesday, November 16, 2011

DOA QUNUT

 
اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيْمَنْ هَدَيْتَ ، وَعَاْفِنِي فِيْمَنْ عَافَيْتَ ، وَتَوَلَّنِيْ فِيْمَنْ تَوَلَّيْتَ ، وَبَارِكْ لِي فِيْمَا أَعْطَيْتَ ، وَقِنِي شَرَّ مَا قَضَيْتَ ، فَإِنَّكَ تَقْضِيْ وَلاَ يُقْضَىعَلَيْكَ ، فَإِنَّهُ لاَ يَذِلُّ مَنْ وَالَيْتَ ، وَلاَ يَعِزُّ مَنْ عَادَيْتَ تَبَارَكْتَ رَبَّناَ وَتعَالَيْتَ , فَلَكَ الْحَمْدُ وَلَكَ الشُّكْرُ عَلَى مَا قَضَيْتَ , فَنَسْتَغْفِرُكَ وَنَتُوْبُ إِلَيْكَ , وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّم


  ” Ya Allah tunjukkan aku sebagaimana mereka yang telah Engkau tunjukk.
” Berikan kesihatan kepadaku sebagaimana mereka yang telah Engkau berikan kesihatan
” Dan peliharalah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau peliharakan.
” Berilah keberkatan bagiku pada apa-apa yang telah Engkau kurniakan. “
” Dan selamatkan aku dari bahaya yang telah Engkau tentukan. “
” Maka sesungguhnya, Engkaulah yang menghukum dan bukannya yang kena hukum. “
” Dan sesungguhnya tidak hina orang yang Engkau pimpin. “
” Dan tidak mulia orang yang Engkau musuhi. “
” Maha Suci Engkau wahai Tuhan kami dan Maha Tinggi “
” Maka bagi Engkaulah segala pujian di atas apa yang Engkau hukumkan. “
” Aku memohon ampun dari-Mu dan aku bertaubat kepada-Mu. “
” Dan semoga Allah mencurahkan rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarganya. “


No comments: