Buku terbesar mengenai alam terbentang luas di hadapan mata kita... dan ia tertulis dalam bahasa matematik - Galileo

Monday, December 30, 2013

Sebarkan Kasih Sayang demi Fisabilillah

 
JOM MENDERMA DARAH...JIHAD KECIL DALAM MENYEBARKAN KASIH SAYANG ALLAH


Rahmat  dan RahimNya tak pernah terbatas dek kerana batasan waktu atau dek kerana kejauhan mata memdang..Andai Dia menghendaki, segalanya pasti. Rahmat Allah tak pernah bertepi.Kasih sayangNya kepada Umat yang sentiasa derhaka dan berdosa tak pernah bernoktah.

Tarima kasih Tuhan..di terbatasan waktu menempuh hidup yang penuh pancaroba dan berliku, Kau beri kesempatan ke atas diriku, berkongsi sedikit anugerahMu kepada insan yang amat memerlukan...Biarlah darah yang mengalir ini menjadi simbol jalinan ukhwah di antara kami..Moga denyut nadinya, degup jantungnya mengalir darah ku penuh tasbih kepadaMu.

Terima kasih Tuhan kerana memberi aku kesihatan agar dapat berkongsi nikmatMu dengan insan yang lain..Beri aku kesempatan untuk terus berjihat di jalanMu..Beri aku kesempatan untuk terus menyebarkan kasih sayangMu...Beri aku kesempatan untuk terus mengucapkan tasbih kepadaMu..RahmatMu tak pernah bertepi...Sinarnya terus menerangi hati..KasihMu melemaskan aku dalam dakapan cinta mengejar cintaMu.

Ya Tuhanku, walau siapa dia..walau apa agamanya..kau sinarkanlah sinar islam di hatinya..Kau bajai sinar iman di dadanya..agar jihatku yang sekelumit ini takkan sia-sia...Semoga darah yang mengalir ini akan terus bertasbih dan bertahmid memuji kebesaranMu.

Janji Allah itu pasti..Adam di temukan dengan Hawanya walau telah terpisah jauh beribu batu....aku bakal mendermakan darahku pada penerima ...nun jauh di Limbang sana..entah siapa..entah bagaimana keadaannya..semoga jihatku yang kecil ini akan dapat membantu dia terus mencari dan mengenal keindahan pencipta..

Dia penghidap talasemia yang pasti telah lama menderita...besar dugaanMu padanya. Pasti dia insan yang istimewa. Ya Tuhanku, kau berikalah kesihatan yang baik kepadanya......walau kami tak pernah bersua muka..semoga ukhuwah ini terjalin selamanya...

No comments: