Buku terbesar mengenai alam terbentang luas di hadapan mata kita... dan ia tertulis dalam bahasa matematik - Galileo

Wednesday, January 6, 2010

Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan Cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu.....................

Ya Muhaimin..........
Jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya, Agar tidak melebihi cintaku Pada-Mu...........

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya Tertaut Pada-Mu...
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...........

Ya Rabbani..
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling pada hati-Mu...

Ya Rabbul Izzati.............
Jika aku rindu,
Rindukan aku pada seseorag yang rindu akan syahid pada jalan Mu
Agar tidak aku lalai merindukan syurgaMu................

YaAllah................
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu..............

Ya Allah............
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu............
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepadaMu............

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu,
Jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...........

Ya Allah...............
Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam Cinta padaMu..........
Telah berjumpa untuk taat kepadaMu,
Setelah bersatu dalam dakwahMu ,
Telah berpadu dalam membela syariatMu...........

Kukuhkanlah YA Allah ikatannya..
Kekalkanlah ikatanya,
Tunjukilah jalan-jalannya.........
Penuhilah hati-hati ini dengan NurMu yang tidak pernah pudar
Lapangkanlah dada-dada kami denga keimanan kepadaMu dan
kerindahan bertawakal ke jalanMu

1 comment:

AkuHuduh said...

salam perjuangan..
http://akuhuduh-kedai-iman.blogspot.com/